Introductie cursus

Leer kajakvaren bij ons.

Ook in 2024 organiseren we weer introductiecursussen kajakvaren voor nieuwe leden en belangstellenden.
De cursus bestaat uit zes lessen en hierbij leer je met een groep van maximaal 8 deelnemers op een leuke en interactieve manier de basis van het kayakvaren.

In 2024 vinden de volgende introductiecursussen plaats:
  1. Groep 1 start zaterdagmiddag 20 april om 14 uur
  2. Groep 2 start woensdagavond 24 april 2024 om 19:30 uur
  3. Groep 3: start woensdagavond 19 juni om 19:30 uur
  4. Groep 4: start zaterdagmiddag 31 augustus om 14 uur

De lessen duren 2 uur per keer. Lessen worden gegeven door ons team van ervaren instructeurs.
Je kan met je eigen boot varen of gebruik maken van één van onze verenigingsboten.
We gaan ervanuit dat je kan zwemmen en tijdens de les dragen we zwemvesten.

De kosten voor de introductiecursus is 60 euro. Leden van KVS kunnen kosteloos meedoen.
De les vindt plaats onder voorbehoud van de weersomstandigheden. Bij slecht weer wordt een andere datum gepland.

Je deelname is gegarandeerd na bevestiging en betaling van je aanmelding.
Mocht de groep vol zitten dan plaatsen we je op de wachtlijst of kan je deelnemen aan een volgende groep.

Aanmelden voor lessen

Lesinhoud

Tijdens de lessen worden de volgende vaardigheden aangeleerd:

- Correct vasthouden en gebruik van de peddel
- Recht vooruit varen en achteruit varen
- Bochten maken, voor en achter uit (Boogslagen)
- Remmen en een noodstop maken
- In & uitstappen bij een lage kant en een hoge kant
- Lage peddelsteunen
- Vlotje maken
- Zijwaarts verplaatsen

En natuurlijk krijg je de kans om diverse kajak-types en soorten die op onze vereniging aanwezig zijn uit te proberen.

Na afloop van de zes lessen ben je in staat om zelfstandig te varen en ben je welkom om deel te nemen aan de toertochten die we voor onze leden organiseren in Nieuw-west en in de regio.

Mocht je besluiten om lid te worden van onze kanovereniging, wat we natuurlijk erg leuk zouden vinden, dan krijg je de helft van het cursusgeld als korting op je lidmaatschap.

Leden van KVS kunnen meevaren om te helpen. Stuur een berichtje naar de cursusleiders op welke dagen je kan assisteren.

KANOVAREN: DE SPORT MET DE MEESTE RUIMTE