Over ons:

Kanovereniging Sloterplas is de enige kanovereniging in Amsterdam West, opgericht in 1972. Op het mooie Watersporteiland in de Sloterplas hebben wij onze eigen accommodatie. Op ons terrein vindt je botenloodsen met meer dan 200 kano’s en kajaks, een kantine en kleedruimtes en voldoende ruimte voor picknick en BBQ. Tijdens clubdagen (zondagmiddag en woensdagavond) is de kantine geopend en is het vaak gezellig druk op ons grote grasveld, terras en rond de nieuwe aanlegsteiger.

De vereniging heeft ruim 130 leden waarvan een deel zeer actief betrokken is. Er wordt op woensdagavonden gevaren en instructie gegeven en er worden in het weekend toertochten georganiseerd in de buurt of regio.

Kanoën is een individuele sport. Vele leden gaan geheel op eigen gelegenheid op pad. De vereniging biedt daarvoor stallingsruimte. We zijn aangesloten bij de Toeristische Kano Bond Nederland, via hen kun je deelnemen aan toertochten en je kano goedkoop verzekeren.

Trefpunt

Naast kanovaren is onze vereniging ook een trefpunt voor leden, donateurs, vrienden en bezoekende kanoërs. Leden kunnen ons terrein gebruiken om even in het groen, van de rust te genieten. Leden die geen eigen boot hebben kunnen op de clubdagen woensdagavond en zondagmiddag gebruik maken van de clubboten. Als je hebt laten zien goed te kunnen varen kan een afspraak gemaakt worden met bestuur om ook zelfstandig gebruik van verenigingsmateriaal te kunnen maken.

Kanovereniging Sloterplas is géén verhuurstation. Bij onze buren Watersportcentrum Sloterplas (op nummer 4), kunnen kano's, waterfietsen, SUP boards, zeilboten e.d. gehuurd worden. Zij hebben ook een groot terras en bistro.

"Kajakken kan je leren."

Kanoën en kajakken kan je leren. Wij geven drie series lessen kajakvaren. Op woensdagavond of op zondagmiddag.   Een cursusreeks duurt ca 6 weken en daarna ben je in staat om samen met anderen een korte tocht te varen, zonder dat je jezelf onzeker voelt in de boot.